www.naimi.loxblog.com
ورزش بانوان در اهر  
قالب وبلاگ
نويسندگان
چت باکس


ورزش کردن مثل همه فعالیت های روزانه باید هدف داشته باشیم.

برای ورزش کردن مثل همه فعالیت های روزانه باید هدف داشته باشیم. داشتن هدف مانع از لذت بردن از این فعالیت نمیشه. برای این که از ورزش کردنتون لذت بیشتری ببرین این مطلب رو مطالعه کنین.

 

اگر ورزش

 

دسته جمعیه سعی کنین رقابت کنین

 

ورزش رو همراه با دوستی که به او علاقه زیادی دارین، انجام بدین

 

سعی کنین رشته های جدید ورزشی رو تجربه کنین.

 

همیشه یک شیشه آب خنک همراه داشته باشین.

 

به یک موزیک ملایم گوش بدین.


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 27 شهريور 1393برچسب:لذت بردن از ورزش , ] [ 18:55 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

یک ساعت از ورزشهای مختلف چقدر کالری مصرف می‌کند؟

یک ساعت از ورزشهای مختلف چقدر کالری مصرف می‌کند؟
اگر میزان کالری مصرفی در ورزشهای مختلف را بدانید می‌توانید برنامه دقیقتری برای کاهش وزن داشته باشید؛ پس این مقاله را مطالعه کنید.

 

 

فعالیت بدنی و داشتن برنامه ورزشی منظم، جزء اصلی برنامه ی کاهش وزن است. هنگام فعالیت بدنی، بدن انرژی مصرف می‌کند، با مصرف انرژی کالری سوزانده می‌شود و کالری از غذایی که می‌خوریم تامین می‌گردد.

هر نوع فعالیتی که انتخاب می‌کنید نکته کلیدی این است که آن را مرتب انجام دهید و فعالیت بدنی را رها نکنید.

باید هدف شما روزانه 60-30 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط و در بیشتر روزهای هفته باشد. شدت فعالیت شما باید کم کم افزایش پیدا کند تا تعداد ضربان قلب و تنفس شما افزایش پیدا کند و کمی تعریق کنید.

آیا می‌دانید هر نوع فعالیت چقدر کالری مصرف می‌کند؟

اگر میزان کالری مصرفی در ورزشهای مختلف را بدانید می‌توانید برنامه دقیقتری برای کاهش وزن داشته باشید.

در این مقاله جدولی آورده شده که نشان می‌دهد یک ساعت از هر نوع فعالیت تقریبا چقدر کالری مصرف می‌کند.

البته میزان کالری مصرفی کاملا به نوع فعالیت بدنی، شدت آن و به فرد بستگی دارد.

 

 

وزن

نوع فعالیت

73 کیلوگرم

91 کیلوگرم

109 کیلوگرم

ایروبیک با شدت زیاد

511

637

763

ایروبیک با شدت کم

365

455

545

ایروبیک آبی

292

364

436

کوهنوردی یا پیاده روی با کوله پشتی

511

637

763

بسکتبال

584

728

872

دوچرخه سواری (با سرعت کمتر از16 km/h)

292

364

436

بولینگ

219

273

327

قایقرانی

256

319

382

حرکات موزون

219

273

327

فوتبال

584

728

872

گلف

329

410

491

پیاده روی معمولی

438

546

654

اسکیت روی یخ

511

637

763

جاگینگ (با سرعت حدود 8km/h)

584

728

872

ورزشهای راکتی

511

637

763

اسکیت

913

1,138

1,363

طناب زدن

730

910

1,090

پارو زدن

511

637

763

دویدن (با سرعت حدود  km/h 13)

986

1,229

1,472

اسکی در مسیرهای باز

511

637

763

اسکی سرعتی

365

455

545

اسکی روی آب

438

546

654

بیس بال

365

455

545

تردمیل، بالا رفتن از پله

657

819

981

شنا

511

637

763

تکواندو

730

910

1,090

تای چی

292

364

436

تنیس

584

728

872

والیبال

292

364

436

پیاده روی آهسته (با سرعت km/h 3)

183

228

273

پیاده روی تند (با سرعت km/h 6)

277

346

414

 

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ -دکتر حانیه ترکمان
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 29 تير 1393برچسب:, ] [ 18:30 ] [ خانم رقیه نعیمی ]
لازم است افراد در ماه مبارک رمضان سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهند.

 

یک متخصص تغذیه یک ساعت پس از افطار را بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی در ماه رمضان عنوان کرد.

دکتر علی مظاهری نژاد معاون آموزشی گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: ورزش که همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است، در ماه مبارک رمضان جایگاه ویژه‌ای یافته و می‌تواند نقش خود را بهتر و بیشتر ایفا کند. هر چند افراد در ماه مبارک رمضان با یکسری محدودیت در فعالیت‌های فیزیکی مواجه هستند، اما هیچ گاه توصیه نمی‌شود که در هنگا م روزه‌داری ورزش نکنند.

وی افزود: روزه‌داری باعث حفظ طراوت ذهنی، شادابی و سلامت جسمی می‌شود و ورزش نیز نه تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، فرد روزه‌دار را در مقابل خستگی‌ها و دشواری‌های روزه به ویژه در هوای گرم مقاوم‌تر می‌کند.

مظاهری نژاد درباره ارتباط تحرک فیزیکی در روزه‌داری و پیشگیری از ضعف عمومی و کسالت بدن، گفت: ورزش باعث سوختن چربی‌های بدن شده و ذخایر چربی بدن را کاهش می‌دهد، همچنین تعادلی میان سوختن کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها صورت می‌گیرد. در زمان روزه‌داری به علت اینکه کربوهیدرات کمتری وارد بدن می‌شود، بدن چربی‌ها را بیشتر می‌سوزاند.

مظاهری نژاد با اشاره به این باور اشتباه که بعد از سحر و قبل از افطار می توان ورزش کرد، گفت: بهترین زمان ورزش حدود یک ساعت بعد از افطار است و با فعالیت فیزیکی و ورزش قند خون کاهش می‌یابد و فرد روزه‌دار که به علت گرسنگی، قند خون پایینی دارد، اگر قبل ازافطار فعالیت کند افت قندی بیشتری پیدا کند.

این متخصص تغذیه توصیه کرد که روزه‌داران پس از افطار از خوردن غذاهای چرب و شیرین پرهیز کرده و مایعات زیادی بنوشند، همچنین لازم است قبل از ورزش 2 لیوان آب خورده و هنگام ورزش نیز آب مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود. توصیه می‌شود افراد ورزشکار و عادی از افطار تا سحر مایعات، میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود.

مظاهری‌نژاد همچنین گفت: لازم است افراد در ماه مبارک رمضان سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهند، اگر فردی قبلا با شدت زیادی ورزش می‌کرده و آمادگی خوبی دارد در این ایام سطح ورزش را به شدت متوسط تقلیل دهد تا از خستگی بیش از حد بدن جلوگیری شود.

وی یادآور شد: افراد در زمان عادی می‌توانند حداقل 340 تا 370 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشند، اما در ماه مبارک رمضان به علت محدودیت‌هایی که در زمان، شدت فعالیت، سطح آمادگی بدن و ضعف ناشی از گرسنگی ایجاد می‌شود، افراد باید حداقل‌ها را رعایت کنند.

مظاهری نژاد توصیه کرد: در ماه رمضان افراد باید جهت سلامت قلبی - عروقی و حفظ سلامت بدن 150 دقیقه در هفته فعالیت متوسط انجام دهند، البته نوع ورزش افراد به شدت فعالیت و سطح آمادگی بدنی آنها بستگی دارد. انجام ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و شنا بهترین نوع ورزش در این ماه مبارک هستند، همچنین روزه‌داران می‌توانند حدود دو مرتبه در هفته ورزش‌های قدرتی را انجام دهند تا قدرت عضلات بدن آنها حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران در روزهای عادی ممکن است روزی 1 تا 2 مرتبه به مدت 2 ساعت فعالیت هوازی انجام داده و هفته‌ای 3 مرتبه نیز تمرینات قدرتی انجام دهند، اما در ماه مبارک رمضان توصیه می‌شود فعالیت‌های هوازی را به یک نوبت ( پس از افطار )‌ کاهش داده و تمرینات قدرتی را نیز حداقل 2 مرتبه در هفته انجام دهند.

وی توصیه کرد که ورزشکاران تمرینات‌شان را بعد از افطار انجام دهند، چرا که فعالیت‌های ورزشی قبل از افطار، آنها را دچار تنش و خستگی می‌کند، همچنین به فدراسیون‌ها نیز توصیه می‌شود در صورت امکان، انجام مسابقات ورزشی را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

مظاهری نژاد در پایان درباره استفاده از مکمل‌های غذایی در ماه رمضان نیز، گفت: اگر سطح فعالیت بدنی کاهش یابد، به مراتب از مکمل‌ها هم باید کمتر استفاده شود، البته بسته به شدت تمرین و میزان فعالیت، مصرف مکمل‌ها نیز باید تغییر کند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna,ir


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 29 تير 1393برچسب:, ] [ 18:18 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

غذاهایی که شکم شما را آب می کنند

قطع مصرف هله هوله
بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کام هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند

بدوید (در حدود 2 کیلومتر)
دکتر "دیانا تیلور" از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: "ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند."

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک ها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

H2O بیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

4 حرکت شکم که معجزه می کند!
با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. 3 تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلو ها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزش های روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسي اندازه تر جدیدي خریداری کنید.
دراز نشست استاندارد
در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتاندست را پشت سر بگذارید. آرنج ها بـســمت طرفین باشد. درهـمان حال آرنج ها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.
توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.
دوچرخه
روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـت هـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستهـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه 45 درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.
نکته ای برای تازه کارها: برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.
دراز نشست عمودي
روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.
نکته ای برای تازه کارها: بجای اینکه بطور همزمان دستـهـاو پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.
پهلو ها
بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خو را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع 10 تا 20 ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.
6 تصور غلط که باعث افتادگی شکم می شود
1- برای سفت شدن شکم یاید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهید
دلیل: عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. "کتی کیلر" مربی و نویسنده کتاب " تمرین های کتی برای هنر پیشگان" اظهار می دارد که: "انجام تمرین های شکمی برای 3 تا 5 روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید."
2- تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشد
دلیل: کیلر معتقد است. "اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام می دهید. من مربی "جنیفر آنيستون" بودم و ما هر هفته 3 روز بیش از 5 دقیقه بر روی شکم کار نمیکردیم." نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.
3- دراز نشست خیلی آرام، عضلات را محکم تر می کند
دلیل: آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغز می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلا سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند: چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نمیدهید.
4- بهترین زمان برای انجام حرکات شکمی، آخر تمرین ها می باشد
دلیل: "گیلبرت ویلت" محقق، فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکی می گوید: "هیچ فرقی نمی کند شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد." بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامیکه خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.
5- با انجام حرکات پایلیت (Pilates ) نمی توانید شکم خود را 6 تكه کنید
دلیل: "کیمبرلی لیون" یک مربی خصوصی در لوس آنجلس معتقد است که: "این حرکات بیشترین تاثیر را بر روی شکم شما می گذارند و اگر آنها را به همراه یک رژیم غذایی سالم انجام دهید، به طور حتم می توانید لایه های مورد نظر خود را بر روی شکم به وجود آورید. شکل شکم، قد و بلندی نیم تنه بالایی شما، جزء اموری هستند که به ژن هایتان ارتباط پیدا می کند."
6- بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنید
دلیل: شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانایی و قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می کنند. لیون می گوید: "بسیاری از دستگاهها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت های که نباید، وارد شود. او برای ما یک نصیحت دیگر هم دارد: به زمین بچسبید که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.
نتیجه بیشتر در زمان کمتر
"لیو جردن"، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:
حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با 4 شماره به حالت اول باز گردید.
5 تا 10 ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.
حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.
شکم خود را صاف کنید
انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغر تر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:ورزش - اندام, ] [ 8:15 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

ورزش شنا یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین اقشار مختلف مردم است. فردی که شنا می کند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می کند بلکه در اثر شنا کردن قابلیت های جسمانی خود را از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا افزایش می دهد. ورزش شنا ورزشی است که از سن نوزادی تا سن کهنسالی می توان آن را انجام داد و به طور کلی ورزشی است که هیجان و اضطراب را کاهش داده، عضلات را قوی و محکم کرده و بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازد و باعث می شود که فرد انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود کسب کند.
دلایل بسیاری وجود دارد که شما را به سمت استخر بکشاند. اول اینکه این ورزشی است که برای قلب بسیار مفید می باشد. اگر شدت حرکاتتان زیاد باشد کاملا می توانید آنرا با دویدن در یک تراز تصور کنید. اما از آنجا که در این حرکات هم قسمت های بالایی و هم قسمت های پایینی بدنتان در آب حرکت می کنند، می توان گفت که ماهیچه ها حتی بیشتر از دویدن کار می کنند و شما کالری بیشتری خواهید سوزاند.
شنا قدرت بدنی شما را هم بالا خواهد برد. ممکن است فردای اولین روز شنا گردنتان کمی در بدنتان احساس کوفتگی کنید. به این دلیل که از ماهیچه هایتان طوری کار کشیده اید که تا به حال کار نکشیده اید و به همین دلیل باعث قوی تر کردن شانه ها و همین طور ماهیچه های پشتتان می شود.
افراد بسیاری شنا را یکی از ورزش هایی تلقی می کنند که استرس و فشارهای عصبی را پایین می آورد. به همین دلیل با شنا کردن نه تنها فواید جسمی عایدتان می شود، بلکه فواید روحی نیز می برید.
مزیت دیگری که شنا نسبت به سایر ورزش ها دارد این است که شدت کمی دارد. بنابراین برای آنها که مشکلات مفصلی دارند یا دچار پوکی استخوان هستند نیز مفید است. باید بگویم که اگر شما ورزش هایی می کنید که روی مفصل هایتان شدت زیادی وارد می آید مثل تنیس یا دو، شنا می تواند برای بدنتان مثل مرهم عمل کند و این فشار روی مفصل هایتان را کاهش دهد.
از آنجا که این ورزش در آب انجام می شود، نکات و توجهاتی را باید مدنظر قرار دهید. یکی از مهمترین جنبه های شنا کردن این است که بتوانید تنفستان را منظم کنید. چون سرتان فقط زمان هایی مشخص به روی آب می آید، باید تنفستان را با هر حرکت تنظیم کنید. حتی برای بعضی افراد الزامی است که این کار را قبل از شروع ورزش کمی تمرین کنند. اگر نتوانید ریتم تنفستان را تنظیم کنید، بسیار برایتان ایجاد مشکل خواهد شد و دیگر نمی توانید فواید چندانی از این ورزش ببرید، چون در این ورزش تنفس و ماهیچه ها با هم کار می کنند و همچنین بهتر است قبل از انجام این حرکات برای یک دور کامل، خوب به آن حرکت مسلط شوید. اگر این حرکات را درست انجام ندهید، خیلی زود خسته خواهید شد. اگر حرکات بدنتان با یک نظم هماهنگ انجام شوند، شما قادر خواهید بود که خود را روی ضربان قلبتان متمرکز کرده و بنابراین شدت ورزش را بالاتر ببرید.
شنا شادابی و نشاط را برای شما به همراه می آورد و ورزش مفرحی است که تمام اندامتان را ورزیده و مقاوم می کند.


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:ورزش- شنا, ] [ 8:0 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

 ورزش، نه تنها ضامن زیبایی جسم و تناسب اندام در افراد ورزشکار می باشد، بلکه موجب بهبود سلامت روان و به طور کلی سلامت همه جانبه در این افراد نیز خواهد شد.

با ورزش در هوای مطبوع و سبک صبحگاه، ریه ها مملو از اکسیژن و هوای پاک و عالی شده و ذهن و جسم انسان، بانشاط و پرانرژی می گردد.

در زیر، به مزایای دیگر ورزش در هنگام صبح اشاره خواهیم کرد:

 

ورزش صبحگاهی به دلیل تنظیم آلارم طبیعی بدن،تاثیرات فوق العاده ای را در سلامتی افراد خواهد داشت.برای اینکه بتوانید صبح زود بیدارشوید، نیاز دارید که شب قبل، پس از صرف شامی سبک و و در زمانی مناسب، سر ساعت معینی هم به خواب روید.زمانیکه بدن به چنین روند منظمی عادت کند، استرس های روحی و فشارهای جسمی، خود به خود کمرنگ شده و در پی آن، جلوگیری از بیماریها و مشکلات جسمی و روحی نیز بسیار آسانتر خواهد شد که البته این موضوع، هیچ ارتباطی به سن و جنس افراد نداشته و همه می توانند از مزایای ارزشمند ورزش بهره مند شوند.

5 مزیت ورزش صبحگاهی

1- همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از اولین مزایای مهم و بااهمیت ورزش در هنگام صبح، تنظیم ریتم شبانه روزی بدن می باشد.این ریتم، یک چرخه 24 ساعته از تغییرات جسمی ، روحی و رفتاری انسان است که با توجه به نور و تاریکی محیط، عکس العمل نشان می دهد .با تنظیم این ریتم، ساعت داخلی بدن هم سیگنال های خواب و بیداری را اعلام کرده و در نتیجه، به بدن کمک می کند تا به آرامش جسمی و روحی دست یافته و ضربان قلب منظم و دقیقی داشته باشد.

2-تحقیقات نشان می دهند که ورزش هایی مثل پیاده روی، شنا، آرام دویدن و سریع راه رفتن، به افزایش سطح کلسترول خوب در بدن کمک می کند که این امر، نقش مهمی در کاهش فشار خون بالا، کاهش  خطرسکته مغزی، بیماری های قلبی  و تنظیم سطح قند خون ایفا می کند.در نتیجه فرد، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می گیرد .

این واقعیت پزشکی کاملا اثبات شده است که افراد کم تحرک، دو برابر افراد فعال، در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی قرار می گیرند.

3-فعالیت های فیزیکی مانع از استرس و آسیب های وارد آمده به مفاصل بدن می شوند و تمرینات ورزشی صبحگاهی منظم و متعادلی که با وزنه انجام شود، خطر افت تراکم استخوانی را بسیارکمتر خواهد کرد.

پیاده روی آهسته، دویدن و شنا، برای افراد مبتدی، بسیار مناسب هستند.

4-کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، یکی دیگر از مزایای ورزش صبحگاهی محسوب می شود.

چربی ،چیزی نیست جز کالری اضافه ای که در بدن ذخیره شده است و ورزش صبحگاهی، منجر به سوزاندن این کالری و چربی های انباشته در بدن شده و همراه بودن آن با رژیمی سالم و متعادل، علاوه بر کاهش وزن سالم و بی خطر، زیبایی و تناسب اندام را در پی خواهد داشت.در ضمن، موجب تقویت گروههای عضلانی بدن و افزایش توان و نیروی بدنی  نیز می شود.

اگر شاخص توده بدنی، BMI ،30 توجه کنید که یا بیشتر از 30 باشد، نشان دهنده این است که شما، سریعا به به یک برنامه ریزی دقیق ورزشی و رژیم غذایی متعادل نیاز دارید. چرا که چاقی و اضافه وزن شدید بدن، خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماریهای قلبی و دیابت نوع 2 را دوبرابر خواهد کرد.

5- فراموش نکنید که یک بدن سالم، ذهن آرامی هم دارد.با ورزش صبحگاهی، ریه ها را از اکسیژن و هوای پاک ، سالم و سبک پر می کنید و اکسیژن بیشتر در خون،موجب عملکرد بهتر مغز ،بهبود هوشیاری ذهنی و طراوت و تازگی جسم و البته افزایش سطح آمادگی جسمانی بدن شده و طبیعتا مانع از بروز افسردگی و اعتماد به نفس پایین در افراد می شود.

دیگر مزایای ورزش صبحگاهی

- ورزش، رفتار و خلق و خوی انسان را بهبود می بخشد.

-کیفیت بهتر خواب را تضمین می نماید.

- موجب بهبود اشتهای فرد در مصرف غذاها و میان وعده های سالم و مغذی می گردد.

- موجب بالا بردن سطح استقامت بدنی و کاهش ابتلا به آسیب های بدن می شود.

- سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث افزایش طول عمر در افراد می شود.

 


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, ] [ 20:13 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

1-زیبایی پوست

دویدن با افزایش گردش خون،موجب انتقال و جابه جایی مواد غذایی دربدن و پاکسازی آن از سموم خواهد شد.اینکار به داشتن پوستی سالم و نشاط کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

2-افزایش قدرت مغز

  دویدن با افزایش گردش خون ،اکسیژن و مواد غذایی بیشتری را به مغر رسانده و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

3-چربی سوزی

با ورزش،عضلات شما چربی کمتری خواهند داشت و با اینکه  یک عضله کم چرب ،سنگین تر از چربی   است اما حتی در زمان استراحت هم کالری بیشتری را می سوزاند.

بنابراین با تنظیم یک برنامه ورزشی منظم ،چربی سوزی تدریجی و سالم و در عین حال متابولیسم بهتر و ترکیب بدنی فوق العاده ای داشته باشید

د

4-سلامت قلب

دویدن منظم یکی از بهترین راههای موثر برای تقویت قلب،بهبود گردش خون ،کاهش سکته قلبی و مغزی و البته فشار خون بالا محسوب می شود.

5-کاهش وزن

یک دونده معمولی 1000 کالری را طی یک ساعت دویدن می سوزاند،ضمن اینکه داشتن بدنی سبک و چالاک ،به دویدن بهتر و سبکتر شما هم بسیار کمک خواهد کرد.

6-جلوگیری از پوکی استخوان

زمانیکه براساس برنامه ای منظم می دوید ،فشار مداومی که بر عضلات و استخوانها تحمیل می شود ،موجب قوی ماندن آنها و با افزایش سن ،مانع از ترک خوردن و شکستن زود هنگام استخوانها و آسیب های عضلانی خواهد شد .خداحافظ پوکی استخوان!

7-سلامت روانی

عادت دویدن منظم ،موجب تقویت روحیه مثبت و افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.

پس علاوه بر تناسب اندام ،به خلق و خوی بهتر و اعتماد به نفس بالاتری هم دست خواهید یافت.

8-خواب آرام

براساس مطالعات انجام شده ،دویدن در مان بی خوابی است و دونده ها نسبت به افراد دیگر ،خواب شبانه آرامتر و طولانی تری دارند.

9-کاهش استرس

دویدن توان فرد را برای مقابله با عصبانیت و استرس های روزانه بالا برده و مانع از پرخاشگری و ایجاد حس آرامش در فرد می شود.

10-تقویت سیستم ایمنی بدن

افرادی که برنامه ای منظم برای دویدن دارند،نسبت به افراد دیگر،سیستم ایمنی قوی تری هم دارند.

به عبارتی بسیار کمنر از این افراد دچار بیماری هایی مثل سرماخوردگی ،آلرژی ،کمردرد،مشکلات گوارشی ،خستگی و کوفتگی بدن و مشکلات طی قاعدگی خواهند شد.

11-کاهش هیجانات

طی مطالعه ای دقیق در این زمینه ،محققان دریافته اند که تمرینات منظم ورزشی ،با تاثیر بر فعالیت گیرنده های سروتونین در مغز که مسئول کنترل روحیات شخص هستند ،موجب کاهش فعالیت آنها شده و حساسیت کمتر این گیرنده ها به تحریک ،تاثیرات مثبتی بر کنترل هیجانات فرد خواهد داشت.

12-احساس شادی

حتما تا به حال احساس شعف و شادمانی را طی دویدن و پس از آن تجربه کرده اید!

دلیل این شادی و نشاط فوق العاده ،ترشح هورمون اندورفین در بدن و ایجاد حس زیبای سبکبالی است.


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, ] [ 20:0 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

وقتی سخن از آمادگی جسمانی به میان می آید مقصود از آن داشتن چنان قلب ، عروق خونی و ریه ها و عضلاتی است که بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و با شور و نشاط تمام در فعالیت ها و تفریحات سالمی

 

شرکت کنند که افراد عادی و غیر فعال از انجام آنها ناتوانند.

آمادگی جسمانی یعنی داشتن قلب، عروق خونی، ریه و عضلات سالمی که فرد بتواند به بهترین نحو، کارها و وظایف محوله اش را انجام داده و با شور و نشاط در فعالیتهای ورزشی و تفریحات سالم شرکت کند.

باید توجه داشت این تعریف شامل عامه مردم می شود. اما زمانی که صحبت از بخش ورزشی و ورزشکار در میان باشد،عواملی چون تغذیه مناسب و کافی، نوع کار، میزان استراحت، نداشتن اضطراب و فشارهای عصبی بسیار با اهمیت بوده و نمی توان نقش آنها را در برنامه یک ورزشکار نادیده انگاشت.

حال به بیان فاکتورهای آمادگی جسمانی که شامل ۴ فاکتور بوده، می پردازیم و هر چه این فاکتورها در ورزشکاران بالاتر باشد، در بازدهی مهارت های ورزشی آنها تاثیر بسزایی دارد.

فاکتور های مهم در آمادگی جسمانی

عوامل متعددی در آمادگی جسمانی مؤثر است اما چهار عامل بیش از عوامل دیگر در این میان ایفای نقش می کنند این عوامل عبارتند از (قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، انعطاف عضلانی و استقامت قلبی ریوی)

* قدرت عضلانی
همانطور که می دانید حدود ۴۰ درصد وزن بدن را عضلات تشکیل می دهند این عضلات در خود تولید انرژی می کنند که این نیرو قدرت عضلانی نامیده می شود که البته قابل اندازه گیری نیز هست. مهمترین عامل شناخته شده در آمادگی جسمانی استعداد و توانایی عضلات در وارد کردن نیرو یا مقاومت در برابر آن است.

تمرینات قدرتی از عواملی است که سبب حجیم شدن تارهای عضلانی می شود و توانایی فرد را در کاربرد نیروی تولید شده افزایش می دهد. قدرت عضلانی اهمیت بسیاری در ورزشهای مختلف و البته فعالیت های روزانه دارد بسیاری از مردان و حتی زنان از عضلات بازو و سرشانه ضعیفی برخوردار هستند که باعث ضعف در فعالیت های ورزشی و روزانه و ایجاد درد و بیماری در سنین بالا می شود.

* استقامت عضلانی
عضلات در خود انرژی ذخیره می کنند. این عمل به ماهیچه ها امکان می دهد که مدت زیادی به فعالیت خود ادامه دهند. این عمل عضلات را استقامت عضلانی گویند. استقامت عضلانی عبارت است از ظرفیت یک عضله یا گروهی از عضلات برای انقباض مداوم.

معمولاً استقامت عضله را با قدرت عضلانی اشتباه می گیرند ولی باید توجه کرد که معمولاً استقامت عضلانی عبارت است از توانایی در کاربرد قدرت و نگهداری این توانایی برای مدت نسبتاً طولانی. برای مثال در فعالیت هایی چون: برف پارو کردن، چمن زدن، نظافت و یا حرکات ورزشی چون دراز و نشست، بالا کشیدن بدن در حالت بارفیکس و . . . استقامت عضلانی نقش اساسی دارد که می شود با تمرینات منظم ورزشی آن را افزایش داد.

* انعطاف عضلانی
توانایی در کاربرد عضلات در وسیعترین دامنه حرکت آنها به دور مفصلها را انعطاف پذیری گویند. این عامل در آمادگی جسمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با تمرینات ورزشی میزان توانایی مفاصل بدن در خم شدن و چرخیدن بیشتر می شود و در نتیجه کارایی عضلات بهبود می یابد اگر مفاصل از انعطاف کمی برخوردار باشند محدودیت حرکتی برای بدن ایجاد می شود.

انعطاف پذیری در فعالیت های روزانه چون باغبانی، خانه داری، فعالیت های ورزشی که احتیاج به نرمی و انعطاف پذیری دارند مؤثر است. که البته این نقش در فعالیت های ورزشی چون ژیمناستیک ، دو میدانی و . . . پر رنگ تر می شود.


* استقامت قلبی و ریوی
بسیاری از دانشمندان و صاحب نظران ورزشی عقیده دارند که عامل استقامت قلبی ریوی در آمادگی جسمانی بیش از عوامل دیگر اهمیت دارد و بعضی دیگر دقیقاً بر عکس این نظریه مهر تأیید زدند. اما تجربه نشان داده است که استقامت قلبی ریوی از عوامل اساسی آمادگی جسمانی است و با تمرینات استقامتی شدید و سنگین می توان آن را ارتقاء بخشید.

منبع : ۳nas


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, ] [ 13:7 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

بیش از آنکه به به کوه برویم باید بدانیم که ورزش در طبیعت تفاوت بنیادی با ورزشهای دیگر دارد . نخست این که محیط این ورزش (کوهستان) دست ساخته ی انسان نیست بلکه حاصل میلیون ها سال میباشد وبه این دلیل اگر آسیبی به محیط کوهستان وارد سازیم جبران آن به سادگی میسر نخواهد بود . دیگر آنکه عوامل موجود در کوهستان بسیار نیرومند و تا حد زیادی پیش بینی ناپذیر است و از این رو خطر برای ورزشکاران بی احتیاط و نا آزموده بسیار زیاد است .

یکی از کوهنوردان با تجربه گفته است که در کوهنوردی دو چیز را باید بیاموزیم ۱- اصول ایمنی در کوهستان برای آنکه به خود آسیب نرسانیم ۲- اصول حفاظت کوهستان برای آنکه به کوه آسیب نرسانیم

اگر ورزش کوهنوردی را تازه شروع کرده اید در ابتدای کار ممکن است مسایل و مشکلاتی برای شما بوجود بیاید با پیدا کردن یک همراه با تجربه " کار تا حدی آسان می شود . این فرد کارکشته می تواند کمکهای فراوان به شما بکند و راهنمای خوبی برایتان باشد . در نخستین برنامه های خود سعی نکنید پا به پای کسانی باشید که بیشتر کوهنوردی کرده اند چرا که ممکن است خود را بسیار خسته و یا به خطر اندازید. بویژه اگر با اعضای یک گروه کوهنوردی حرکت می کنید توجه داشته باشید که در این جمع معمولا اشخاص ماجراجو و نترسی پیدا می شوند که پا را از حاشیه های اطمینان فراتر می گذارند. شاید این اشخاص آگاهانه برای گذر از مرزهایی (به جا گذاشتن رکورد و...) خود را درگیر یک مسیر سنگی دشوار می کنند و یا قصد صعود سریع به قله را داشته باشند . شما به این وسوسه ها دچار نشوید که خود را قوی نشان دهید . در عوض به سرپرست برنامه توضیح دهید که می خواهید بدون فشار آوردن به خود وبدون پذیرش خطر از کوه لذت ببرید

اگر تازه وارد هستید از اوایل خرداد تا اواخر مهر را برای کوهنوردی انتخاب کنید . چون در فصول دیگر خصوصا زمستان "خطراتی از قبیل بهمن" سرمازدگی" سرخوردن" کولاک و طوفان و گم شدن در مه و... پیش می آید. و داشتن تجربیات نظری و عملی برای چنین فصولی ضرورت دارد. هرگز تنها به کوه نروید حتی یک کوهنورد باتجربه هم ممکن است بدلیل پیچ خوردن مچ پایش نتواند حرکت کند و اگر همراه نداشته باشد ممکن است جان خود را از دست بدهد .

کوهنوردی ورزش گروهی میباشد و در ورزش کوهنوردی تک روی جایی ندارد . کوهنوردی دارای چهار پایه ی اساسی به نامهای توانایی"تغذیه"تجهیزات و تجربه است .

ضمنا در اوایل آغاز ورزش کوهنوردی " زمانی که صرف بالا رفتن از کوه می کنید از سه الی چهار ساعت بیشتر نباشد.

وسایلی که برای چنین برنامه هایی لازم دارید می تواند بسیار ساده باشد . یک جفت کفش ورزشی که کف پوش ضخیم و کمی نرم (برای جلوگیری از سر خوردن) داشته باشد - یک کوله پشتی کوچک - یک پیراهن و شلوار آزاد - پیراهن بادگیر - عینک آفتابی - کرم ضد آفتاب - حدود دو لیتر آب - کمی تنقلات - نان - میوه و...

صعود خود را صبح زود آغاز کنید . همیشه طوری برنامه ریزی کنید که وقت اضافی برای استراحت " بازگشت و حوادث پیش بینی نشده داشته باشید .

چند نکته اساسی برای یک کوهنورد :

کوله پشتی خانه ی کوچک کوهنورد است - قدمهای خود را نسبت به شیبها تنظیم کنید - از تک روی پرهیز کنید - تنها به کوه نروید - نظم طبیعت را بهم نزنید - گیاهان را به آتش نکشید - به حیوانات آسیب نرسانید - آب چشمه ها را آلوده نکنید - کنار چادر آتش به پا نکنید - همیشه مقداری آب " مواد قندی و نمکی به همراه داشته باشید - انرژی خود را تقسیم کنید یعنی هر وقت از کوه بر می گردید احساس خستگی و کوفتگی شدید نکنید - به ستون یک حرکت کنید ( پشت سر هم و به فاصله ی یک متر ) - در صعود هیچ گاه از مسیر های شنی " بیراهه ها و مسیر های ریزشی استفاده نکید - در کوهنوردی اولین اشتباه آخرین اشتباه است یعنی دیگر وجود ندارید که اشتباه بعدی رخ دهد بنابراین مواظب سلامتی خودتان باشید - نزدیک به قله هیچ گاه شتاب نکنید و همیشه جمعی به قله برسید چون در جمع کوهنوردان بین افراد برتری وجود ندارد - محیط کوهستان را پاکیزه نگه دارید و این فرهنگ را رعایت کنید


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:کوه ,آرامش,, ] [ 21:25 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

تاثير مفید ورزش
تاثير ورزش بر سطح كلسترول خون

تحقيقي كه اخيرا" در دانشگاه آلاباما، Birmingham انجام شده نشان داده است كه فعاليت هاي بدني طولاني مدت نسبت به فعاليت هاي ورزشي سخت و كوتاه مدت اثر بيشتري در كاهش سطح كلسترول خون دارند. اگر چربي خونتان بالا ست بايد بدانيد كه تنها استفاده از رژيم غذايي كم چربي نمي تواند شما را در كاهش سطح كلسترول خونتان ياري نمايد براي اين امر بايد ميزان كالري دريافتي خود را نيز كنترل نماييد. به عبارت ديگر رژيم غذايي تنها هنگامي مي تواند سطح كلسترول خون شما را تنظيم نمايد كه ميزان كالري دريافتي نيز تا حد نرمال تقليل يابد چربي هاي اشباع شده در گوشت و فرآورده هاي تهيه شده از شير كامل در بدن انسان تبديل به ماده اي به نام استن مي شوند. كبد از اين ماده براي ساختن كلسترول استفاده مي كند. در صورتي كه ميزان كالري كه شما مي سوزانيد بيش از آن حدي باشد كه وارد بدن شما شده است بدن از استن براي توليد انرژي و جبران اين كمبود استفاده مي كند. به عبارتي ديگر ورزش با افزايش مصرف كالري و استفاده از استن در توليد انرژي و جبران كمبود كالري، از تجمع اين ماده در بدن شما جلوگيري به عمل مي آورد. حال نكته مهم اين است، كدام ورزش براي شما مفيد تر خواهد بود. ورزشهاي سخت موجب بروز آسيب هاي عضلاني و به تبع آن دردها و كشيدگي ها و كوفتگي هاي ماهيچه اي مي شود. لذا انجام آن مي تواند موجب شود كه شما تا چند روز بعد از انجام يك تمرين نتوانيد تمرين ديگري را انجام دهيد در صورتي كه انجام فعاليت هاي سبك تر و طولاني مدت اين آسيب ها را وارد ننموده و به شما اجازه مي دهد تا با انجام يك فعاليت مستمر و همه روزه بدن خود را در كاهش سطح كلسترول خون ياري كنيد.



تاثير مثبت برخي ورزش ها بر رشد استخوان

ورزش هايي كه سبب وارد آوردن فشار به بدن مي شود، سبب افزايش قدرت استخوان ها و تاثير مثبت بر رشد و نمو استخوان ها مي شود. به گزارش پايگاه خبري يورك الرت در اينترنت ، ورزش هايي همچون پريدن و دويدن در دوران كودكي و بلوغ، بهتر از ورزش هايي مانند شنا و دوچرخه سواري بر استخوان ها تاثير مثبت مي گذارد. ورزش هايي مانند بلند كردن وزنه براي كودكان توصيه نمي شود زيرا بر مفاصل آنها تاثير منفي مي گذارد.



شنا در آب سرد

شنا درآ ب سرد و خنك با طراوت و شادابي بخشيدن به انسان موجب افزايش اشتها شده و ممكن است وزن انسان افزايش يابد. با شنا كردن در آب هاي سرد 44 درصد بيشتر از شنا كردن در آب گرم كالري مصرف مي شود. ورزش شنا ورزشي مناسب براي عموم و مبتلايان به بيماري هاي مفاصل است، اما زنان شناگر مانند زنان دوچرخه سوار و دونده وزنشان كم نمي شود.



ورزش در هر سني و هميشه

ورزش مستمر و روزانه حتي در سنين بالا، خطر ابتلا به ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي را كاهش مي دهد. محققان كانادايي با تحقيق روي افراد 55 تا 75 ساله در يافتند كساني كه ورزش مي كنند نسبت به اشخاص بي تحرك و پشت ميز نشين 3 و نيم درصد، وضع جسماني بهتري دارند. افزايش نارسايي هاي متا بوليك خطر ساز براي قلب و عروق در اشخاص پشت ميز نشين در مقايسه با گروهي كه فعاليت ورزشي داشتند به طور چشمگيري ديده شد. در اين بررسي علائم نارسايي هاي متا بوليك تنها در 11 درصد از بيماران با فعاليت ورزشي و 28 درصد از گروه هاي پشت ميز نشين ديده شد كه در ميان اين نارسايي هاي متا بوليك مجموعه اي از عوامل خطر ساز مانند فشار خون بالا، كلسترول بالا، قند خون بالا، چاقي و ساير عوامل به وجود آورنده بيماري هاي قلبي_عروقي وجود دارد. پژوهشگران معتقدند، ورزش براي سلامت حتي در سنين بالا موثر است .




توصيه ورزش به سالخوردگان

ورزش منظم و جدي مشكلات التهاب مفاصل سالخوردگان را كاهش مي دهد. پژوهشگران با بررسي 2 ساله بيش از 5700 سالخورده مبتلا به التهاب مفصل دريافتند مردان و زنان مسني كه به طور منظم ورزش مي كنند كمتر به ناراحتي و محدوديت حركتي ناشي ازاين بيماري دچار مي شوند . به همين علت پژوهشگران ورزش مستمر و سبك مانند پياده روي را براي سالخوردگان به ويژه كساني كه به التهاب مفاصل دچارند.



شنا مفيد است به خصوص...

برخلاف تصور عموم شنا كردن يك ورزش بالاتنه است . درشنا كردن ما ازعضلات كوچك بازوها بيشتر از عضلات بزرگ پاها استفاده مي كنيم . بزرگسالان بايد در روز دست كم 30 دقيقه ورزش هوازي ملايم ترجيحا" درهرروز هفته انجام دهند. كودكان دست كم به 60 دقيقه ورزش در روز نيازمند ند. شناكردن ميتواند يك فعاليت هوازي بسيار خوب باشد و چربي هاي بدن را بسوزاند. ورزش كردن درآب شيوه بسيار خوبي براي افرادي كه چاق باردار مسن يا مبتلايان به ورم مفاصل است . همچنين براي افرادي كه دردوره نقاهت از صدمات هستندروش مناسبي است . ورزش هاي آبي ميتواند به شكل همان فعايت هاي جسمي بر روي زمين انجام شود.ايمني يك عامل مهم در ورزش هاي آبي است . هرگز درآب هاي ناآشنا و بدون نظارت شنا نكنيد. بهتر است اقدامات پايه اي احياي قلب و ريه و فنون اوليه نجات غريق را هم بياموزيد. اگر شنا بلد نيستيد تنها وارد آب هاي كم عمق شويد. استخرهاي آب بايد پاك و بي خطر باشند . درهر دو استخرهاي خانگي وعمومي بايد ميزان كلرين اندازه گيري شود. درجه حرارت آب درحد مناسب براي فعاليت تنظيم شود. نهايتا" به ياد داشته باشيد كه آب نمي تواند پوست را از آفتاب سوختگي محافظت كند. هميشه هنگامي كه در فضاي آزاد شنا مي كنيد از كرم هاي ضد آفتاب استفاده كنيد.

تغذيه براي ورزش و تمرين

قبل از تمرين مصرف كربو هيدرات ضروري است يا چربي ؟

وقتي كه زمان غذا خوردن براي تمرين ورزشي فرا مي رسد توجه به چند نكته جهت برنامه ريزي غذايي ضروري به نظر مي رسد. كربوهيدرات، چربي و پروتئين همه در تهيه سوختي كه براي ماهيچه هاي فعال لازم است سهم دارند هر گرم كربوهيدرات و پروتئين 4كالري و هر گرم چربي 9 كالري را تامين نموده ، همه مواد غذايي به شكل آدنوزين تري فسفات ATP به انرژي تبديل مي شوند. كربوهيدرات سوخت اصلي غذايي است كه تمرينات متوسط نسبتا" شديد را سوخت رساني مي كند. در حالي كه چربي براي تمرين با شدت طولاني مدت، سوخت رساني مي كند. پروتئينها عموما" براي حمايت و ترميم بافتهاي بدن استفاده مي شوند و بطور معمول براي فعاليت توان عضلاني مورد استفاده قرار نمي گيرند.

زمان غذا خوردن به اندازه موادي كه مي خوريد داراي اهميت است :

بر اساس تعريف IDEA تغذيه خوب ، چيزي فراتر از مواردي است كه مصرف مي كنيد. زمان مصرف تغذيه نيز به همان اندازه مهم است . تحقيقات جديد نشان مي دهد كه آنچه ورزشكاران قبل از تمرين در طول تمرين و بعد از تمرين مي خورند تفاوت بارزي در اجراي تمرين و برگشت به حالت اوليه آنها به وجود مي آورد.



نكات جالب :

اطلاعات كليدي كه مابين كارشناسان اعضاي كميته و سخنرانان IDEA مشترك است عبارتند از :

- تركيبات مواد غذايي ايده آل كه در ساعات مطلوب مصرف مي شود ميزان اجراي فعاليت ورزشي و بازگشت به حال اوليه را افزايش مي دهد.

- تركيب كربو هيدرات ها و پروتئين ها در زمان مناسب سطح تمرين ورزشي را بهبود مي بخشد .

- تنظيم زمان مصرف مواد غذايي صرفا" به ورزشكاران اختصاص ندارد. اين تدابير مي تواند براي افراديكه روزانه ورزش مي كنند ، نيز مفيد باشد.

- افزايش ميزان دريافتي روزانه كلسيم در رژيم غذايي، يك روش جديد جهت مبارزه با بيماري همه گير چاقي است

 


موضوعات مرتبط: آموزش ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 30 آذر 1392برچسب:تاثیرات مفید ورزش, ] [ 8:41 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ما در این وب به مطالب ورزشی خصوصا ورزش بانوان شهرستان اهر می پردازیم انشاءالله
آرشيو مطالب
مرداد 1394
تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 94212
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1